Seminars

Snel naar: Data seminars 2018

A
A
A

Voor een positieve reputatie heeft u deskundigen nodig:
– een reputatiecoach,
– een reputatieadviseur en
– een reputatietoezichthouder.

Zij zorgen ervoor dat u een positieve reputatie opbouwt, die leidt tot meer omzet, een arbeidsklimaat waar mensen met plezier hun werk doen en trots zijn op hun prestaties.
De Reputatie Academie Nederland organiseert drie seminars als eerste kennismaking met het vak reputatiekunde. Tijdens de seminars laten wij zien hoe u reputatiekunde toepast.
Doelgroep: bestuurders, commissarissen, politici, toezichthouders, accountants, advocaten, notarissen, compliance officers, consultants en coaches.

De theorie

U krijgt antwoord op de volgende vragen: ‘wat is reputatie, wat is reputatiegedrag, wat is een reputatiestuursysteem, wat is een organisatiegeweten, hoe meet je de reputatiewaarde, wat is het verschil met een onderzoek naar de tevredenheid van medewerkers of klanten, wat is de financiële waarde van een positieve reputatie?’

Het reputatiebeleid

U krijgt antwoord op de vraag: “hoe voeg je een reputatiebeleid toe aan het personeelsbeleid en het financiële beleid, hoe geef je dit een plek in het jaarverslag en hoe gebruik je een scenarioplanning om het effect van het reputatiebeleid vooraf te toetsen?”

De reputatievaardigheden

Voor het coachen van reputatiegedrag en het toezicht houden daarop zijn vijf vaardigheden nodig:
– tegenspreken,
– gebruik maken van de elkaars talenten,
– herstellen van geschonden waarden,
– contracteren en her- contracteren,
– verlies en winst nemen.

Data seminars 2018

A
A
A

Reputatieadviseur, reputatiecoach of reputatietoezichthouder…

Als reputatieadviseur adviseert u de Raad van Bestuur, de Raad van Commissarissen en de Raad van Toezichthouders bij het ontwikkelen, implementeren en handhaven van een reputatiebeleid, als aanvulling op het personeelsbeleid en het financiële beleid.

Als reputatiecoach begeleidt u leidinggevenden en medewerkers bij het ontwikkelen van gewenst reputatiegedrag, het omgaan met reputatiedilemma’s en het herstellen van geschonden waarden.

Als toezichthouder kijkt u naar de begroting en het jaarverslag. Daarin staan de gegevens over het financiële beleid, het personeelsbeleid en het marketingbeleid. Maar er staat weinig of niets in over het reputatiebeleid. En op iets wat niet zichtbaar is, kunt u ook geen toezicht houden.
Toch bent u als toezichthouder mede verantwoordelijk voor de reputatie van een organisatie.
Dit is een complexe, moeilijke en riskante taak. Want, als het mis gaat is de vraag:
Waarom heeft de toezichthouder dit niet gezien?

Data:

– 18 april van 13.00 uur tot 17.00 uur
– 17 mei van 13.00 uur tot 17.00 uur
– 14 juni van 13.00 uur tot 17.00 uur

Klik hier voor het programma.
Klik hier om je direct aan te melden